Barvínek |Poradna |Mikroregion |Outdoor |Studánky |Tour de Podomí | Přihlášen: neprihlášen
logo
outdoor.barvinek.net
outdoor.barvinek.net
:: PLKÁRNA ::

Strany:1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28

75   sněm
Autor: Janina Datum: 2009-04-20 12:02:42
Plně souhlasím s Radkem, že internetová diskuze má svá pozitiva (člověk se může připojit podle svých časových možností, klidně večer, v noci....) a byla bych velice ráda, kdyby diskuze probíhala i nadále, a samozřejmě podporuji i názor, že netová diskuze tu osobní nenahradí.
Ale pevně věřím, že k nějakému osobnímu "osočování" tu nedojde, i když emoce tu asi trošku "lítaj". Myslím, že v podstatě nám všem jde o podobnou věc, a spíš je potřeba si všechny ty "puchejře" vyříkat a pak pokračovat dál. A byla bych strašně ráda, kdyby se, taky jak to Radek píše, podařilo srovnat to "my" "vy" na to společné " my všichni dohromady". To by možná mohl být úspěch a možná i výsledek této diskuze (samozřejmě uznávám, že taky nejsem schopný přeborník na diskuzi a možná někdy něco vyzní jinak, než doopravdy myslím, Dáša a určitě i mnozí z vás jste v tomhle diskuzním umění mnohem dál, ale i to jsou zkušenosti....

A ještě bych chtěla říct, nevím, kolikátý to je bod v Radkově výčtu myšlenek, ale že Tvoji nebo potažmo Vaši práci nikdo nehaní, a myslím, že si nikdo snad ani nemyslí, že by byla zbytečná či nepotřebná, protože cokoliv se dělá pro někoho jiného, v tomto případě teda pro děti nebo mládež, snad nemůže být zbytečné?!!!! A určitě zbytečné není... spíš si myslím, že by bylo potřeba dosáhnout nějakého souladu, otevřenosti.... mezi náma všema, přesně nevím, jak to pojmenovat ... ale myslím, že určitě budete všichni vědět, co tím myslím. Možná to nazvat tou soudržností?
 
Autor: Majka Datum: 2009-04-20 12:13:20
 
  Naprosto souhlasím. Díky za všechny, kteří jsou ochotni se dětem a mládeži věnovat. A za tu soudržnost, přimlouvám se všema deseti...  
 
Autor: Bradek (Radek Nejezchleb) Datum: 2009-04-20 12:42:09
 
  Za sebe mnohokrát děkuji za ohlasy. Myslím, že se nakonec opravdu ukáže že jdeme stejným směrem, jen se brodíme v tak hluboké trávě (dnešní doby s nedostatkem času a rozprchnuti po republice) že se navzájem nevidíme.

Je jen otázka jak na to. Ze strategického plánování vyšlo, že by se mohl pořádat větší počet akcí typu "Barvínci Barvínkům" (nebo tak nějak se to mělo jmenovat) kde by šlo v zásadě jen o to, abychom se sešli v počtu co největším, popovídali si, vymysleli zajímavé nápady do dalších období a pod. Takovouto akcí je zatím možná jen Prasečení a stálo by snad za zvážení, jestli se nepokusit zorganizovat další. Tady sehrává osobní kontakt a nadšení svou nezastupitelnou roli.

Další velice zajímavou příležitostí k sejití většího počtu Barvínků všech věkových i zájmových skupin mi připadá vlastní sečení luk. Společně můžeme udělat kus potřebné práce (ostatně to je taky v zájmu nás všech), kdo nemá tolik času nebo sil příjde alespoň s buchtou nebo s pozdravem a čas na odpolení posezení u ohně, opečení špekáčků a popovídání se mezi sečením určitě najde.

V případě dalších nápadů je můžete psát sem, a nebo s nimi přijít na první schůzi letošní rady (nebo jakoukoliv jinou), která se právě domlouvá, ale vypadá to na 5.5.2009.
 
74   Sněm
Autor: Majka (Sedláková( Datum: 2009-04-20 11:20:04
Ahojky Barvínci, tak jsem se dala do zápasu s technikou a prokousala se až sem, za což jsem moc ráda.Všechny názory jsem si přečetla a je to dobrý, myslím si, že pokud dokážeme debatovat a sdělit si dojmy a názory, tak to dál určitě půjde. Uznávám, že jsem na sněmu asi působila nepříjemným dojmem, ale časová tíseň mi pak už neumožnila si s některými popovídat a osvětlit některé věci. Tak postupně: Františku, stránky Barvínku se mi líbí, jsou dobře zpracované, to, že se mi tam občas nedaří najít to, co hledám, je možná způsobeno tím, že jsou to interní dokumenty, které jsou uloženy jinde. Další věc, Radku, chápu, že tě můj dotaz ohledně výsledku strategického plánování - tedy to, jestli to byla rada, jak je to s jeho výstupy...mohl trochu popudit, ale věř mi, že mám za sebou několik zkušeností z jednání ze zastupiteli obce i jiných složek u nás působících a přesná formulace často předejde dalším problémům. Protože Maruška Zou jednou mluvila o radě na strategickém plánování, podruhé jen o strategickém plánování,neměla jsem v tom jasno. A chtěla jsem mít pro ten případ, že se zeptá někdo další. Všechny své dotazy jsem brala pouze a jenom pro ujasnění formální stránky věci, která je podle mě na sněmu také dost důležitá. Právě proto, že je to sněm, nejde tu jenom o obsah, ale také o formu. Sám píšeš, ve svém pátém osobním důvodu, že bys byl loutka a ne člověk. A tak jsem se na sněmu občas cítila já, v žádném případě jsem nevystupovala proti reorganizaci rady jako takové. Ale chyběl mi prostor pro diskuzi. Samozřejmě ti, co byli na plánování si tou diskuzí prošli, ale sněm je sněm a i ten by měl být podle mého názoru diskuzi přístupný. A mně osobně se tedy vůbec nelíbila časová tíseň, ve které se (podle mě) tak důležitá změna odhlasovala. Navíc i v tom presu opravdu nebyl čas na to spoustu věcí vysvětlit. A připojuju se s názorem k Janině, spousta věcí už nejde tak snadno jako dřív, pokud má člověk malé děti, angažuje se nejenom v Barvínku, ale i jinde, to všechno prostě skloubit. Ale jako jeden ze zakládajích členů Barvínku musím říct, že mi opravdu záleží na odkazu pana profesora, na tom, aby nám spolu bylo dobře, aby si nikdo nepřipadal jako páté kolo u vozu, abychom se spolu opravdu naučili mluvit a domluvit a vést Barvínek dál.
73   Sněm.
Autor: Víťa Datum: 2009-04-19 21:40:40

Outdor za to nemůže.V Barvinku se prvně řeší jak a proč něco nedělat.A né jak to udělat.A když se najdou lidičky kteří si rozumí kolektivně spolupracují a naplnují ducha Barvínku tak se svolávají porady a řeší co snimi.
 
Autor: Dáša Datum: 2009-04-20 08:28:07
 
  Milí moji, prosím, zachovejte chladné hlavy. Nezisková organizace je opravdu něco jiného jako firma profesionálů, tady se členi nenajímají, ani se nepřijímají prostřednictvím výběrové řízení! Tady jsou lidé naladění na stejnou strunu!!! Jsem ráda tomu, že se Barvínek omladil, ale ladění starších a mladších je umění, velké umění, diplomacie a empatie. Najdeme-li společnou filozofii, pak Barvínek přežije. Proto Vás prosím, zejména ty starší z nové vlny, mějte nadhled a trpělivost. Myslím, že teď je to nejvíce na vás. Jsem nepřítelem revolučních změn. Rozbíjí vztahy, ničí tradice, vzniká při nich mnoho křivd, které se nedají vzít zpět!!! Na místě je dialog a hledání shody. Pohybujeme se po příliš tenkém ledě!!! A myslím, že Ti, kteří vybudovali kredit Barvínku, si žádné pohrdání a napadání nezaslouží, byť se třeba v poslední době aktivně nezapojovali. Slovo Barvínek má obsah, obsah, který neovlivní nikdo z nás. Ten obsah mu dal profesor Černý - Křetínský!! Můžeme mu nadále dostát, nebo taky ne. Pospolitost, tolerance, porozumění, provázání generací, dialog mezi generacemi.Proto znovu prosím, pozor na horké hlavy!!! A ještě poznámka pod čarou: odmítám si tady dopisovat a reagovat. Jsem otevřená debatě se všemi i jednotlivci, ale osobní debatě. V opačném případě jsme vše prohráli už teď.  
 
Autor: Fratišek Datum: 2009-04-20 09:41:30
 
  Svou rozsáhlejší reakci jako ministr informací teprve připravuji, ale našel jsem věc, na kterou chci reagovat už teď.

Není třeba odmítat si dopisovat přes stránky, protože velká většina lidí si stěžovala na komunikaci a stránky jsou jako komunikační prostředek ideální. Každý může napsat svůj názor a všichni ostatní si ho přečtou, až budou mít čas.

Proto bych byl ze své pozice ministra rád, kdyby se komunikace nepřesouvala na různá jednotlivá osobní setkání, aby nedocházelo ke zkreslování informací. Co je psáno, je dáno.

Pokud by však byla snaha řešit problém osobně bylo by třeba uspořádat debatní akci (což není problém), na kterou by přišli všichni, co se jim něco nezdá, nebo chtějí něco říct. Byla by to však akce minimálně na 3-4 hodiny . Zamyslete se nad sebou, kdo z vás měl 3-4 hodiny na tak důležitou akci, jako byl sněm?

Proto prosím, pokračujte v debatě alespoň zde, aby se odstranil velmi často předkládaný problém s komunikací.

Ještě vzkaz pro Janu.
Vzkazovník na stránkách barvínku je volně přístupný. Heslo při zadávání vzkazu slouží k tvé potřebě, abys mohla vzkaz později upravit.
 
 
Autor: Maruška Flochová Datum: 2009-04-20 09:42:27
 
  Ač nejsem členkou Barvínku, dovolím si do debaty přispět z pozice člověka,který moderoval pracovní schůzku o strategickém plánování.

Prakticky nejvíc času bylo věnováno určení tomu, jak vézt komunikaci jak se členy , tak i "okolím". Bylo jasně vidět, jak moc všichni stojí o sdílení informací a tím zapojení co nejvíce lidí. Bylo přesně pojmenováno, že současná forma komunikace (zveřejňování akcí v dostatečném předstihu na stránkách a vyvěšování plakátů v obecních obchodech a popř. hlášení v místních rozhlasech) nenese tu informovanost, po které lidé z Barvínku touží. Proto bylo zřízeno "ministerstvo" pro informace. Věřím, že jeho dobré fungování (což je podotýkám pro ministra velký úkol - já,jako profesionální kouč a specialista přes komunikace vím o čem mluvím) zajistí průhlednost v činnosti.

Je skvělé, že sněm rozpoutal debatu. Když se konstruktivně komunikuje vždy to přináší důležité podněty. Emoce, které to s sebou nese je třeba brát jako výraz toho, jak vám na Barvínku záleží. Je důležité pochopit, že se vztahují k "procesu", nikoli k jednotlivým osobám. Berte to prosím jako komentář člověka co se s prosazováním změn denně zabývá.

Tak jak čtu vaše komentáře, vidím spoustu námětů na zajímavé akce. Už zbývá jen si za svými náměty stát,dát do nich svoji energii a začít organizovat. Bezpochyby se najde dost lidí ochotných pomoct s organizací...a v tom je vaše síla.

Přeju vám ať vás elán s kterým se o Barvínek staráte neopustí

PS:Slibuji, že se nadále budu podílet na organizaci akcí a nepřestanu s podporou tak jako doposud.
 
 
Autor: Bradek Datum: 2009-04-20 09:43:42
 
  Radek "Bradek" Nejezhleb  
 
Autor: Bradek Datum: 2009-04-20 09:56:06
 
  Omlouvám se za "podpis" který měl patřit k debatě o jendo níž.

Také bych se přimlouval za to, abychom se nevyhýbali debatám ve vzkazovníku. Jako hlavní přednsot vidím, že je dostupné všem na přečtení a také má každý na svou odpověď čas a může si dobře promyslet začím chce opravdu stát. To, že se v osobní debatě spoustu věcí odfiltruje může být určitě pozitivum (viz nesmyslné debaty na idnes.cz a podobně), ale určité názory a nápady to zase může skrýt (nejistota, obava z nesouhlasu, autorita).

Myslím, že obvyklé "skrytí za anonimitu", tolik diskutované u veřejných internetových diskuzí, tady nehrozí. Všichni se známe.
 
 
Autor: Dáša Datum: 2009-04-20 10:03:44
 
  Dodatek. Tím, že nehodlám reagovat, myslím, že nehodlám reagovat na různé výpady, osočování apod. Nerada bych, aby se stránky Barvínku podobaly "bulgáru". Osobní diskuzi žádná technika nemůže nahradit. Zejména v neziskové organizaci! Možná, že o tom taky něco vím, ale to v této chvíli nepovažuji za žádný argument.Mějte se pěkně.  
 
Autor: Bradek Datum: 2009-04-20 10:17:00
 
  Pevně věřím, že k žádnému osobnímu osočování nedojde, to snad nemáme za potřebí. Naprosto nepochybuju, že ty, a spoustu dalších lidí, ví jak o komunikaci, tak o vedení diskuzí, vedení organizace a spoustě dalších věcí mnohé a pravděpodobně víc nez já, protože zušenosti jsou nenahraditelné.

Je ale pravda, že tento způsob komunikace je mi vlastní. Rozhodně bychom se neměli internetovou diskuzí pokoušet nahradit osobní diskuzi. To souhlasím.
 
72   sněm
Autor: Janina (Jana Šebelová) Datum: 2009-04-18 20:08:27
Jen nějaké dozvuky k dnešnímu sněmu. Možná by se mohlo zdát, že já, nebo i ostatní, kteří se outdoor akcí neúčastní, nenavštěvují barvínk. rady a popř. i jiná pracovní sezení, nemají o činnost Barvínku zájem a tudíž, co do toho mají co kecat, že?.... Myslím, že to tak není. Nechci si tady stěžovat, jak to "my matky máme těžké", ale možná, až dospějete do věku, kdy sami založíte rodiny, tak poznáte a pocítíte na vlastní kůži a krev, že někdy je to hodně náročné a i když člověk chce, prostě některé věci dělat nejdou (jsou samozřejmě rodiny, které to zvládají a všechno jim to vychází a nic se nekomplikuje, ale spousta jiných rodin to takhle dělat nemůže, třebas i důvody jsou různé, a prostě nezbývá než počkat, až děti "trošku" dorostou a tyhle nebo i jiné aktivity začít provozovat později s nimi. Nechci nikoho urazit nebo popudit, a možná budete mít pocit, že tady "cmrchtá" někdo, kdo o tom prd ví, a možná i budete mít pravdu. Ale trochu mi přijde, že se z Barvínku stala jiná organizace, než které jsem se na začátku účastnila a že se nějak vytratil ten "kolektivní duch a soudržnost všech členů", a že třeba někteří lidé, kteří pro Barvínek "dýchali" teď mají pocit, že k ničemu nejsou, protože k outdooru, který je teď v popředí, nemají tak kladný vztah jako vy tady. Trochu mám pocit, že jste nám ostatním Barvínkům "někam utekli"... Myslíte, že by s tím šlo něco dělat? (to je otázka, kterou si kladu i já...)
no, ale vzkaz pro Víťu: bylo by strašně fajn, kdyby se zadařilo sem tam něco zrealizovat pro ty mladší děti(jako je třeba náš Honzík)+ samozřejmě rodiče, doma jsme všichni pro...
a vzkaz pro Františka: na sněmu bylo možná víc kritiky a málo chvály, stránky Barvínku jsou dobře zpracovaný, přehledný, takže chvála. Jen jsem na nich nějak nenašla, jak se zaregistrovat do vzkazovníku (a diskutovat....)
Jinak všem barvínkům zdar
 
Autor: Kača Datum: 2009-04-19 12:09:38
 
  Ahoj Jani (doufám, že můžu tykat), já určitě nepochybuji o těžkém a velmi důležitém údělu matek, ale nemyslím si, že by se z Barvínku vytratila soudržnost. Naopak-lidi z Barvínku jsou mi teď nejlepšími přáteli. Jestli je teď momentálně outdoor v popředí je to kvůli tomu, že se opravdu snažíme něco dělat. Neříkám tím, že s námi musíte všude jezdit, ale proč se zdá, že jsme utekli?? My hrozně rádi vezmeme všechny s sebou-naopak budeme velice rádi. My neutíkáme, my se snažíme s Barvínkem něco dělat, někam ho vést. Pokud se vám tento směr nelíbí, tak má přece každý možnost vymyslet si svůj vlastní a zraelizovat ho. Od toho ten Barvínek máme. Umožňuje nám se realizovat a nějak trávit volný čas. Nezapomínejme též, že to děláme pro děti, děláme to rádi a dobrovolně! A když teď outdoor vynechám, tak i tak stále zbývá spousta akcí, které pořádá Jitka, Barča, nebo někdo jiný. Mají úspěch a jsou oblíbené, ale ani na těchto akcích jsem vás neviděla. Takže odpověď na otázku, zda s tím jde něco udělat je jistě, že ano!! Zapojte se..  
 
Autor: Maruška Datum: 2009-04-19 12:20:58
 
  Ahoj Jani, Barvínek byl od prvopočátku postaven na dobrovolnosti. Nikomu se nabránilo uspořádat takovou akci, kterou si usmyslel. Složení akcí se bohužel mění s lidmi, kteří do Barvínku přicházejí a odcházejí a vzhledem k našim kapacitám není možné udržovat akce, pro které není nadšený organizátor, který by si je vzal za své. Barvínek prostě nemůže být stejný jako před deseti lety, každá organizace prochází svým vývojem. Přesto ale Barvínek není jenom OUTDOOR. Téměř každý měsíc se pořádá jedna akce pro děti a jejich rodiče, nepočítám kroužky, kterým poskytujeme materiál, jehož inventář je díky získaným dotacím dost rozsáhlý. A ještě jedna věc. Barvínek sice na akce pro děti získává peníze z MŠMT (50 000 Kč), ale skutečné náklady jsou trojnásobné. To je vše dopláceno z příjmů, které dostáváme za údržbu luk. A vzhledem k tomu, že si tu práci v posledních letech chodí oddřít většinou členové outdooru, není divu, že jim Rada Barvínku dovolila větší rozvoj. Připravované změny by měly vést nejen ke změnám v Radě Barvínku, ale i ke změnám v komunikaci a informovanosti dalších členů. Tak snad se nám to společně povede!  
 
Autor: Datum: 2009-04-19 20:49:12
 
  Ahoj Kačko, určitě máš pravdu v tom, že nikdo nikomu nebrání v realizaci vlastních nápadů a určitě je i kus pravdy v tom, že je potřeba se zapojit, a to i aktivně, což samozřejmě beru jako spravedlivou výtku (ale za nás si teda myslím, že akcí pro děti se účastníme v hojné míře, a pokud jsme se neviděli, tak možná i proto, že jsi nás dřív ještě neznala..., tak snad nás už příště nepřehlédneš)
Ale pravda je, že se účastníme víceméně jen těch akcí pro děti a ostatní akce vynecháváme. A určitě jsem nechtěla, aby to vyznělo jako nějaký "hořký úděl matek", jen jsou prostě věci, který člověk neovlivní (třeba když ti dítě půl roku marodí, tak akce neakce, nedá se nic dělat... a síly soustředíš někam úplně jinam a taky je pravda, že pro mě osobně je teď priorita rodina a ne Barvínek).
Asi to už zaznělo na sněmu, a já si to taky myslím, že je chyba v komunikaci. Když si vezmu setkání na sněmu letošním, a promítnu si sněmy v době, tedy pravda dávno minulé, kterých jsem se účastnila, tak informace o činnosti byli vždy ucelené, byl prostor na dotazy, po sněmu i na diskuzi, a byla tam právě ta přátelsko-soudržná atmosféra, která mi prostě chybí /to jsem asi myslela tou soudržností, ne že bych si myslela, že mezi sebou nevycházíte nebo nemáte přátelské vztahy).
Letošní sněm jaksi profrčel... měla jsem z toho pocit, že se po nás jen chce, aby jsme vám odhlasovali, na čem jste se už před 14 dni domluvili a na dotazy či otázky není prostor, protože "nás tlačí čas"... a působilo to na mě jako nějaký "outdoorový potlach" a ne oficiální sněm, čímž možná i vy sami přispíváte k tomu "negativnímu outdoorovému nádechu"...
A ze současné situaci mi vyznívá, že Barvínek jako člen může být buď aktivní anebo žádný... Je spousta Barvínků, kteří jsou členové a aktivní už třeba být nemůžou, ale to neznamená, že by ztratili zájem o činnost. A sněm by měla být příležitost k přátelskému setkání všech Barvínků, ne jen aktivních a sdružených v nějaký klub nebo skupinu.
A pokud se letošního sněmu účastnilo 22 členů ze 43 (snad jsem se moc nesekla, přesně jsem to nezjišťovala), tak to snad taky o něčem vypovídá, ale každý to řešení vidí jinde, ale nevím, jestli je dobré začít třeba o členy přicházet. Což možná taky hrozí. A taky si myslím, že pokud by se objevil třeba i jeden "nespokojený člen", tak že by se nad tím chtělo zamyslet, co ho k tomu vede a proč to tak cítí a pokud to "nespokojení" cítí víc členů, tak by se nad tím chtělo zamyslet víc. A málokdy je chyba jen na jedné straně.
Možná dochází i ke zbytečným nedorozuměním prostě jen proto, že se neznáme a nevíme, co s Barvínkem zamýšlíte a kam ho chcete vést.
A taky samozřejmě beru, že Barvínek se jako organizace vyvíjí a nemůže vypadat jako před 10 lety, ale otázka je kam se vyvíjí a co to sebou nese...

A nakonec jen taková malá poznámka, že osobně já ani manžel, který je taky členem Barvínku , osobně proti outdoorovým aktivitám vůbec nic nemáme, ba naopak, jsou nám blízké - o to víc nás to možná mrzí, jak je to někdy prezentováno).
(Jo, a tykání je v pohodě, beru to tak i opačně).
 
 
Autor: Janina Datum: 2009-04-19 20:49:50
 
  Omlouvám se, nedala jsem do hlavičky svoje jméno, takže oprava.  
 
Autor: Maruška Datum: 2009-04-20 08:06:25
 
  Aby se na sněmu prošli poctivě všechny aktivity Barvínku, tak jako před mnoha lety, musely bychom tam sedět od rána do večera. I kvůli tomu byly zřízeny webové stránky, kde si každý člen může může najít všechny informace o činnosti. I kvůli tomu vychází výroční zpráva. Vychází i pravidelný elektronický zpravodaj Barvičky. Sněm je orgán Barvínku, který musí řešit organizační záležitosti, bez toho to nejde. Na přátelské popovídání je spousta jiných akcí, např. PraSečení, kde jsme na členy Barvínku letos čekali od 11:00 až do večera...Nebo Oldies Party, kterou jsme pořádali 2x po sněmu. Podle fotek se můžete kouknout, kolik nás tam doopravdy bylo. A letošní sněm měl navíc oficiálně 2 části, kde ta druhá byla zamýšlena právě jako taková volnější část. Chápu, že nemůžete mít čas na všechno, ale sněm opravdu nemůže trvat jenom 2 hodiny a pokud trvá, tak se rozhodně nemůže stihnout všechno probrat a vypadá to pak jako z rychlíku.  
 
Autor: Bradek Datum: 2009-04-20 09:42:46
 
  Připojím taky pár mých osobních názorů.

První zásadní: Rozhodně, na 100-200% a možná 1000% nikdo z nách nechce, aby někdo chválil něco, co "my" jsme si vymysleli. V posledních dobách jsme pociťovali v zásadě stejné problémy jako vy (nedostatek komunikace, nahodilost akcí, málo celobarvínkovských akcí). Z tohoto důvodu byla svolána celobarvínkovská schůze (s možná pro někoho trochu zbytečně honosným a cizím názvem) strategické plánování. Protože jsme si uvědomovali, že podiskutovat o těchto problémech a pokusit se vymyslet nějaké kompromisní řešení vyhovující všem je dost náročná záležitost, nespojovali jsme to s žádnou další akcí (sněm, schůze rady...) a dobře jsme udělali, protože diskuze zabrala daleko větší čas než kdokoliv předpokládal. Zúčastnila se Bára s dětmi které pobíhali okolo i Danka, jejíž potomek putoval po náručích většiny z nás. Prostě pohodová přátelská atmosféra. Jitka vyjádřila podobnou obavu, že se snažíme tlačit barvínek jinam, než jak to začlo a že by ráda, aby část pozornosti zůstala stále upřena k místním dětem a neoutdoorovým akcím. Vzájemně jsme si vysvětlili, že každý své akce dělá dobrovolně a tudíž dělá co ho baví, nebo kde má pocit že něco schází. Vymysleli jsme složení rady takové, aby každý měl na starosti určitou oblast a každý vždy věděl na koho se obrátit. (Ministerstvo mající něco společného s outdoorem je tam jedno z devíti.)
Rozhodně to celé nemělo proběhnout stylem "my" to vymyslíme a pak "vy" nám to schvalte a jde se. Věřte, že všichni bychom byli rádi kdyby to "my" a "vy" byli pořád ti stejní lidé a bylo jich co nejvíce. Nechceme nikoho nikam tlačit, rozhodně ne něco omezovat nebo zakazovat. Jediné co chceme je dostat trochu prostoru, abychom mohli dělat věci ktéré nás baví, a kde vidíme výsledky v podobě rozzářených dětských úsměvů i děkovné maily od rodičů nadšeně vyprávějících dítek. Pokud se většina Barvínků shodne, že tohle není to, co do Barvínku patří, pak tyto akce v rámci barvínku dělat prostě nebudeme. Zatím se to ale nestalo.

Druhý sněmový: Aby byli informace o akcích na sněmu skutečně ucelené a záživné pro všechny, proběhla druhá "veřejná" část, kde běželi na datáči prezentace jednotlivých oblastí činnosti (outdoorová byla jedna z pěti?) a ukázky vybavení a činností, které kdo provádí. I my jsme si zajezdili na jezdítkách a zaskálali na trase prezentující cvičení pro menší děti. Kdo tam nebyl, bohužel žádné informace ani představu o něčí činnosti nezískal.

Třetí účastnický: Barvínek není jediná dobrovolná organizace ve které vyvíjím nějakou činnost a proto se s problémem účasti na akcích a nějakého "vytýkání" neúčasti setkávám snad denně. Nesouhlasím s ním. Nikomu nemůžu vytýkat že někde není, něco nedělá, nebo dělá něco jiného. Všechno je dobrovolné a každý má právo se účastit čehokoliv, nebo třeba i ničeho. Kdo se však neúčastní, musí počítat s tím, že některé věci se nedozví, něco mu uteče a některých rozhosnutí se nezúčastní. Svou neúčastí k tomuto dává souhlas. Protestovat proti něčemu svou neúčastí mě připadá naprosto nefungční, tudíž nevím, jak si vykládat nízkou účast na sněmu. Pokud někdo s něčím nesouhlasí a chce to změnit, měl by být "ve středu" dění, aby jeho názory vůbec mohl někdo slyšet, zamyslet se nad nimi a nějak to řešit.

Čtvrtý outdoorový: Věta 'a působilo to na mě jako nějaký "outdoorový potlach" a ne oficiální sněm, čímž možná i vy sami přispíváte k tomu "negativnímu outdoorovému nádechu"...' na mě skutečně působí určitou záští vůči outdooru. Upřímně řečeno si to nedokážu nijak jinak vysvětlit. Budu rád, když mě někdo přesvědčí, že to tak není.

Pátý osobní: Pokud někdo nesouhlasí s tím co dělám, rád si ho poslechnu, promluvím si s ním, vysvětlím mu co, jak a proč to dělám, a můžeme si promluvit o tom co by se dalo změnit. Kdybych měl ale okamžitě měnit směr když se "někomu nelíbí co dělám" byl bych loutka a ne člověk.

Šestý přístupový: Myslím že organizace jako Barvínek by skutečně měla fungovat na základě kamarádství, tolerance a důvěry. Proto nechci používat argumenty jako "na loukách stejně děláme jen my" a "vždyť my to tady celé táhneme" a podobně. Věřím, že nad tímhle se zymýšlí každý sám. Zároveň bych byl také rád, kdybychom se dokázali bavit jako kamarádi a ne jako právníci hledající kličky jak zneprávoplatnit rozhodnutí toho druhého. Dotaz "...a to strategické plánování nebyla žádná oficiální schůze rady, takže co se tam vymyslelo není rozhodující, že?..." na mě působí jako červěně blikající kontrolka oznamující že vzájemná důvěra naprosto neexistuje. To mě mrzí.

Sedmá shrnující: Zase spíš za mě osobně. Nechci určovat směr činnosti Barvínku. Nechci ho měnit na outdoorové sdružení. Nechci omezit ničí činnost nebo jeho právo na názor, na hlas. Rád bych, aby akce ze všech oblastí jeho činnosti byli vyrovnané. Nevidím však řešení v tom omezit nadšení pro věc skupině lidí, která se spontánně rozjela vpřed a má chuť něco dělat a je ochotná podílet se i na činnostech, které nejsou předmětem jejich zábavy (kosení luk, správa majetku, vnitřní komunikace) ale jsou prostě nutné udělat. Pokud někdo vidí, jak se vytrácí nějaký duch, nějaká původní vize, ať jde, a bojuje za něj tak, jako my bojujeme za rozšíření obzorů, pochopení přátelstvní, poznání přírody, poznání vlastních možností a nalezení jiného žiota než toho který obnáší sezení u počítače a koukání na televizi. To vše způsobem nám blízkým a vlastním - přes OUTDOOROVÉ aktivity.

Teď všichni mají možnosti si přečíst jaký je můj názor na věc a věřte, že pokud se kdykoliv v budoucnu nenajde víc než polovina lidí, která by byla přesvědčená, že moje činnost v Barvíku přináší víc pozitiv než negativ, nebudu dál nikoho svými aktivitami (v rámci Barvíku) obtěžovat.
 
 
Autor: Bradek Datum: 2009-04-20 09:44:32
 
  Radek "Bradek" Nejezchleb  
 
Autor: František Datum: 2009-04-20 09:59:59
 
  Souhlasím se vším, co Radek napsal. Pomyslně se pod článek podepisuji. A čekám na reakce ostatních.  
71   
Autor: Simča Datum: 2009-04-14 12:14:10
hehe, že neuhodnete, co nám rote na zahrádce kromě narcisů, tulipánů atd...???
.
.
.
.
.
Roste nám tam barvínek
 
Autor: Víťa Datum: 2009-04-15 21:48:47
 
  Podařilo se mi najít Barvínek.
Zkus určit kde?

Loc: 54°2'11.999"N, 23°5'53.998"E.

Jeto zatím nejsevernější výskyt co se mi podařil objevit.
 
 
Autor: Ondra Datum: 2009-04-16 20:26:24
 
  No má to bejt u toho jezera Wigry nebo jsem špatně hledal??  
 
Autor: Vita Datum: 2009-04-16 21:16:47
 
  Bingoo.  
70   
Autor: Simča Datum: 2009-04-14 11:45:07
Ahoj lidi! Tak mám smutnou zprávu-aspoň pro sebe! Nemůžu s váma jezdit na vodu, dokud neumím plavat!!!!Tak se mějte dobže, papapa
 
Autor: Víťa Datum: 2009-04-15 21:50:40
 
  Ahoj Simčo.

Tak stím hleď něco udělat.
 
 
Autor: František Datum: 2009-04-17 19:24:52
 
  Budeme pořádat kurzy plavání čí co??  
 
Autor: Víťa Datum: 2009-04-17 19:43:06
 
  Topit se musí umět a nejen v kamnech,  
69   Voda po sněmu
Autor: Staňa Datum: 2009-04-13 21:38:03
Tak kam vyrazíme po tom sněmu Radku? něco by to určo chtělo páč jsi zatím ještě žádnou vodu s námi nestihl, což je škoda a nejen pro tebe
 
Autor: Bradek Datum: 2009-04-14 09:00:32
 
  A pro koho ještě?  
 
Autor: Staňa Datum: 2009-04-15 15:35:17
 
  Hádej  
 
Autor: Bradek Datum: 2009-04-16 12:45:50
 
  No idea  
 
Autor: Staňa Datum: 2009-04-16 20:18:20
 
  no to je teda špatné když tě nic nenapadá... ...a co teda ta voda?  
 
Autor: Ondra Datum: 2009-04-16 20:24:17
 
  No co ta voda?...dobrá otázka...bude nějaká?  
 
Autor: Bradek Datum: 2009-04-17 08:10:59
 
  S Vítěm jsme se bavili o Moravě, ale tyk pouští Moravici Ta je akorát o kousek dál...  
 
Autor: Víťa Datum: 2009-04-17 19:40:43
 
  Supr.  
68   trochu počtení
Autor: Viťa Datum: 2009-04-08 15:22:21
http://www.raft.cz/clanek.aspx?ID_clanku=989
 
Autor: Ondra Datum: 2009-04-09 12:56:23
 
  Zajumavé  
67   Voda
Autor: Bradek Datum: 2009-04-03 08:56:13
Nevyrazíme na nějakou vodu v neděli po sněmu?? To se vyloženě nabízí, ne? Já skoro nikdy jindy nemůžu.
 
Autor: František Datum: 2009-04-03 10:26:50
 
  Já osobně nejsem schopnej takhle dopředu říct. Uvidím, jak budu stíhat věci okolo bakalářky behem příštích 14 dní.
Ale rozhodně je to dobrej nápad!
 
 
Autor: Víťa Datum: 2009-04-03 14:16:40
 
  jajsem pro.Z nabýdnutych možnosti vody v podstatě nikdo nereagoval.tak že na velikonoce jsem přijal pozvání na Kamenici.Pokud by měl někdo zájem tak na velikonoční pondělí Oslavu.Kluci se S.O.mají zájem.
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/407233100141004-vodacka-putovani/
 
 
Autor: Maruška Datum: 2009-04-06 20:40:14
 
  Já bych na tu Oslavu měla minimálně 2 ks vodáků....  
 
Autor: Viťa Datum: 2009-04-07 04:40:44
 
  ja na pondělí cca 8 vodáků.Oslava nemá vodu asi mít nebude tak něco najdem.  
 
Autor: Viťa Datum: 2009-04-08 14:42:30
 
  řady na pondělní vodu rozšiřuje Lenka sama přiznala že na nás dva roky neměla čas.Bere sebou kamarádku.  
 
Autor: František Datum: 2009-04-09 10:54:27
 
  Kuuurňa. Po dlouhé době se na vodě objěví nějaká nová baba a já tam nebudu...  
 
Autor: Ondra Datum: 2009-04-09 12:58:10
 
  Františku no jo no smůla  
66   To musíte vidět
Autor: Viťa Datum: 2009-04-01 14:43:33
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/308292320220002-vzhuru-dolu/

:: Nejbližší akce ::
:: Nové články ::
:: Nové galerie ::
7.10.2013 20:22:18
Údolí říčky

2.10.2012 16:35:03
ferraty září

6.02.2012 20:12:56
Co se jinam nevešlo

:: Nové komentáře ::
9.09.2017 09:41:36
Skotačiny III Helmův žleb

9.09.2017 09:41:31
Velikonoční Maďarsko

9.09.2017 09:41:24
Skotačiny na bazénu

:: Různé ::

TOPlist
(c) Zouhar 2008 | Outdoorová sekce barvínku
Stránky byly vytvořeny pro potřeby a prezentaci naší činnosti.